Μιας που σε οκτω ημερες απο σημερα μπαινουμε και επισημα στην Μεγαλη Εβδομαδα ας δουμε καποια ηθη και εθιμα ανα την Ελλαδα αναλυτικα :
Στη Χίο, ο ρουκετοπόλεμος αναβίωσε το βράδυ της Ανάστασης, ένα παλιό Βρονταδούσικο έθιμο που έχει τις ρίζες του στους χρόνους της τουρκικής κατοχής. Το θέαμα που δημιουργήθηκε από τις ρουκέτες που εκτοξεύθηκαν στον ουρανό του Βροντάδου το βράδυ της Ανάστασης ήταν για ακόμη μία χρονιά φαντασμαγορικό.
Στο Λεωνίδιο της Αρκαδίας, εκατοντάδες αερόστατα φώτισαν τον ουρανό, όταν ο ιερέας έψαλε το Χριστός Ανέστη, ενώ στον Καλαμώνα της Δράμας οι κάτοικοι γιόρτασαν την ανάσταση του Κυρίου με τις καραμπίνες στα χέρια.
Στη Θάσο, στην Κοινότητα Λιμεναρίων διατηρείται το πανάρχαιο έθιμο «Για βρέξ Απρίλη μ» που γιορτάζεται την Τρίτη ημέρα του Πάσχα. Χορεύουν δημοτικούς χορούς συγκροτήματα απ' όλη την Ελλάδα.
Στο Μορφοβούνι, (παλιά Βουνέσι) την Κυριακή του Πάσχα το απόγευμα στην πλατεία του χωριού χορεύεται ο «διπλός χορός» ή ο «χορός της αγάπης» όπως λέγεται, και την δεύτερη μέρα, αναβιώνει το θρησκευτικό έθιμο «Σίγνα».
Στην Αράχωβα, ανήμερα του Πάσχα και από το απόγευμα ξεκινάει η περιφορά της Εικόνας του Αγίου Γεωργίου την οποία συνοδεύουν περί τα 500 άτομα ντυμένα με παραδοσιακές φορεσιές. Την επομένη πραγματοποιείται αγώνας δρόμου των γερόντων (ανηφορικός δρόμος), οι οποίοι ξεκινούν από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου και φτάνουν στο λόφο.
Στο Αιτωλικό, την Κυριακή του Πάσχα κάθε γειτονιά, είναι μία μεγάλη υπαίθρια ψησταριά, όπου ο χορός και το τραγούδι έχουν τον πρώτο λόγο, ενώ προσφέρονται κρασί και παραδοσιακοί μεζέδες δωρεάν. Στο Λεωνίδιο, την Κυριακή μετά την τελετή της «Αγάπης» στο κήπο του Δημαρχείου σουβλίζουν αρνιά κι ένα λαϊκό γλέντι κρατά ως αργά το βράδυ.
Στην Τρίπολη, την Κυριακή του Πάσχα η πόλη σκεπάζεται από τον καπνό που δημιουργούν οι φωτιές από τις αμπελόβεργες, που ανάβουν αμέσως μετά την τελετή της Ανάστασης στην πλατεία Άρεως προκειμένου να «γίνουν τα κάρβουνα» για να αρχίσει τα ξημερώματα το σούβλισμα των αρνιών ο Δήμος Τρίπολης.
Στην Κύθνο, το πιο εντυπωσιακό έθιμο του νησιού είναι αυτό της «Κούνιας». Την Κυριακή του Πάσχα, στην πλατεία του νησιού, στήνεται μία κούνια, στην οποία κουνιούνται αγόρια και κορίτσια ντυμένα με παραδοσιακές στολές. Αυτός ή αυτή που θα κουνήσει κάποιον, δεσμεύεται ενώπιον Θεού και ανθρώπων για γάμο. Το βράδυ του Μ. Σαββάτου επικρατεί το έθιμο του «συχώριου», δηλαδή όλοι όσοι έχουν πεθαμένους συγγενείς φέρνουν στην εκκλησία ψητά, κρασί και ψωμί, τα οποία έχει «διαβάσει» ο παπάς, τα προσφέρουν στους επισκέπτες και στους κατοίκους του νησιού.
Στην Πάτμο την Κυριακή του Πάσχα στο Μοναστήρι της Πάτμου γίνεται η 2η Ανάσταση κατά την οποία το Αναστάσιμο Ευαγγέλιο διαβάζεται σε επτά γλώσσες και από τον ηγούμενο μοιράζονται κόκκινα αυγά στους πιστούς.
Στην Κρήτη, έκαψαν ομοιώματα του Ιούδα, την ώρα που οι ιερείς είπαν το «ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ» ενώ η νύχτα έγινε μέρα από τα πυροτεχνήματα.
Πηγη : pathfinder.gr
Στη Χίο, ο ρουκετοπόλεμος αναβίωσε το βράδυ της Ανάστασης, ένα παλιό Βρονταδούσικο έθιμο που έχει τις ρίζες του στους χρόνους της τουρκικής κατοχής. Το θέαμα που δημιουργήθηκε από τις ρουκέτες που εκτοξεύθηκαν στον ουρανό του Βροντάδου το βράδυ της Ανάστασης ήταν για ακόμη μία χρονιά φαντασμαγορικό.
Στο Λεωνίδιο της Αρκαδίας, εκατοντάδες αερόστατα φώτισαν τον ουρανό, όταν ο ιερέας έψαλε το Χριστός Ανέστη, ενώ στον Καλαμώνα της Δράμας οι κάτοικοι γιόρτασαν την ανάσταση του Κυρίου με τις καραμπίνες στα χέρια.
Στη Θάσο, στην Κοινότητα Λιμεναρίων διατηρείται το πανάρχαιο έθιμο «Για βρέξ Απρίλη μ» που γιορτάζεται την Τρίτη ημέρα του Πάσχα. Χορεύουν δημοτικούς χορούς συγκροτήματα απ' όλη την Ελλάδα.
Στο Μορφοβούνι, (παλιά Βουνέσι) την Κυριακή του Πάσχα το απόγευμα στην πλατεία του χωριού χορεύεται ο «διπλός χορός» ή ο «χορός της αγάπης» όπως λέγεται, και την δεύτερη μέρα, αναβιώνει το θρησκευτικό έθιμο «Σίγνα».
Στην Αράχωβα, ανήμερα του Πάσχα και από το απόγευμα ξεκινάει η περιφορά της Εικόνας του Αγίου Γεωργίου την οποία συνοδεύουν περί τα 500 άτομα ντυμένα με παραδοσιακές φορεσιές. Την επομένη πραγματοποιείται αγώνας δρόμου των γερόντων (ανηφορικός δρόμος), οι οποίοι ξεκινούν από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου και φτάνουν στο λόφο.
Στο Αιτωλικό, την Κυριακή του Πάσχα κάθε γειτονιά, είναι μία μεγάλη υπαίθρια ψησταριά, όπου ο χορός και το τραγούδι έχουν τον πρώτο λόγο, ενώ προσφέρονται κρασί και παραδοσιακοί μεζέδες δωρεάν. Στο Λεωνίδιο, την Κυριακή μετά την τελετή της «Αγάπης» στο κήπο του Δημαρχείου σουβλίζουν αρνιά κι ένα λαϊκό γλέντι κρατά ως αργά το βράδυ.
Στην Τρίπολη, την Κυριακή του Πάσχα η πόλη σκεπάζεται από τον καπνό που δημιουργούν οι φωτιές από τις αμπελόβεργες, που ανάβουν αμέσως μετά την τελετή της Ανάστασης στην πλατεία Άρεως προκειμένου να «γίνουν τα κάρβουνα» για να αρχίσει τα ξημερώματα το σούβλισμα των αρνιών ο Δήμος Τρίπολης.
Στην Κύθνο, το πιο εντυπωσιακό έθιμο του νησιού είναι αυτό της «Κούνιας». Την Κυριακή του Πάσχα, στην πλατεία του νησιού, στήνεται μία κούνια, στην οποία κουνιούνται αγόρια και κορίτσια ντυμένα με παραδοσιακές στολές. Αυτός ή αυτή που θα κουνήσει κάποιον, δεσμεύεται ενώπιον Θεού και ανθρώπων για γάμο. Το βράδυ του Μ. Σαββάτου επικρατεί το έθιμο του «συχώριου», δηλαδή όλοι όσοι έχουν πεθαμένους συγγενείς φέρνουν στην εκκλησία ψητά, κρασί και ψωμί, τα οποία έχει «διαβάσει» ο παπάς, τα προσφέρουν στους επισκέπτες και στους κατοίκους του νησιού.
Στην Πάτμο την Κυριακή του Πάσχα στο Μοναστήρι της Πάτμου γίνεται η 2η Ανάσταση κατά την οποία το Αναστάσιμο Ευαγγέλιο διαβάζεται σε επτά γλώσσες και από τον ηγούμενο μοιράζονται κόκκινα αυγά στους πιστούς.
Στην Κρήτη, έκαψαν ομοιώματα του Ιούδα, την ώρα που οι ιερείς είπαν το «ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ» ενώ η νύχτα έγινε μέρα από τα πυροτεχνήματα.
Πηγη : pathfinder.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου